به همت موزه دیجیتال آستان قدس رضوی انجام شد
۱۴۰۳-۰۶-۱۲

نمایش آثار تمدنی از طریق واقعیت مجازی در جوار حرم مطهر رضوی

به مناسبت ایام پایانی ماه صفر و به همت موزه دیجیتال سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، آثار تمدنی از طریق واقعیت مجازی (دوربین VR)، برای زائران و مجاوران در جوار حرم مطهر رضوی به نمایش در آمد.

به گزارش گنجينه رضوي، مهدي کريمي، رئيس اداره موزه ديجيتال آستان قدس رضوي دراين‌خصوص اظهار کرد: نمايش آثار تمدني از طريق واقعيت مجازي، يکي از برنامه‌هاي اين موزه ديجيتال در ايام پاياني ماه صفر در نمايشگاه فرهنگي «گذر نور در محضر آل محمد (ع)» در پياده‌راه آيت الله واعظ طبسي در مشهدمقدس است. 
وي با اشاره به اينکه عينک‌هاي واقعيت مجازي، محيطي را فراهم مي‌کنند تا بتوان به شکل مجازي، گشت‌و‌گذار در محيط واقعي را تجربه کرد، ادامه داد: موزه ديجيتال آستان قدس رضوي با فراهم کردن امکان گشت‌و‌گذار در محيط موزه با تکنولوژي VR، خدمت جديدي را به علاقه‌مندان به موزه ارائه مي‌دهد.
کريمي افزود: امکان مشاهده گنجينه‌هاي قرآن، آبزيان، علوم و فنون، مقبره امير ملکشاه و تابلوهاي اهدايي استاد فرشچيان، از طريق اين عينک‌ها در غرفه سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوي، براي زائران و مجاوران علاقه‌مند فراهم شده است که در روز نخست مورد استقبال فراوان مخاطبان در گروه‌هاي سني مختلف قرار گرفت. 
وي تصريح کرد: موزه ديجيتال آستان قدس رضوي با ديجيتال‌سازي آثار و فضاهاي نمايشي و به‌کارگيري جديدترين فناوري‌هاي اين حوزه دانش، تلاش مي‌کند از طريق بستر فضاي مجازي و بدون محدوديت مکاني- زماني، ميراث ملموس و ناملموس حرم مطهر رضوي را به‌عنوان تراث شيعه، در نمايشگاه گذر نور در محضر آل محمد (ع)، به مخاطبان معرفي کند.
لازم به ذکر است، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوي با اجراي برنامه‌هاي گوناگون فرهنگي، از 10 تا 16 شهريورماه سال جاري در محل اين نمايشگاه در جوار بارگاه نوراني امام هشتم (ع)، پذيراي زائران و مجاوران است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید