یک واقف آثار فرهنگی آستان قدس رضوی:
۱۴۰۳-۰۶-۱۷

با وقف نام خاندانم در تاریخ حرم رضوی ماندگار شد

یک واقف آثار فرهنگی آستان قدس رضوی در حاشیه برگزاری برنامه «همراه با نیک‌اندیشان ماندگار» در جوار حرم مطهر رضوی گفت: با وقف نام خاندانم در تاریخ حرم رضوی ماندگار شد.

به گزارش گنجینه رضوی، جعفر اسدی فرخد در حاشیه برگزاری این برنامه سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در نمایشگاه فرهنگی پیاده‌راه آیت الله طبسی مشهدمقدس در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: مجموعه‌ای از انواع آثار فرهنگی اعم از کتاب، سکه، اسکناس و...، را در ادوار مختلف به این سازمان اهدا کرده‌ام.
این واقف مشهدی پنجاه و سه ساله، ادامه داد: در دی ماه 1380 به بهانه همکاری با اداره اسناد آستان قدس رضوی، با این اداره از نزدیک آشنا شدم. البته پیش از آن نیز با گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه مرکزی این آستان مقدس آشنا شده بودم. 
وی درخصوص دلیل اهدای آثار فرهنگی‌اش به آستان قدس رضوی گفت: حس می‌کنم با اهدای آثار متنوع به حرم مطهر رضوی، به خواسته‌های اجدادم که در این منطقه زندگی می‌کردند و به زیارت حرم مطهر مشرف می‌شدند، عمل کرده‌ام. 
اسدی فرخد افزود: بی‌تردید آنان از ارائه این خدمات فرهنگی‌ به آستان حضرت رضا (ع) خشنود شده و برایم دعا خواهند کرد. به عبارتی، من کاری که آنان می‌خواستند را انجام دادم. 
وی درباره حسی که از ماندگار شدن نام خود و خاندانش در فهرست بلندبالای واقفان آستان قدس رضوی دارد، گفت: این امر توفیقی است که نصیبم شده است، به بیانی دیگر رزق و روزی من بوده تا بتوانم هدیه‌ای را به پیشگاه حضرت رضا (ع) تقدیم کنم. 
این واقف مشهدی خاطرنشان کرد: از مجموعه‌داران آثار فرهنگی نیز می‌خواهم تا به بررسی و تحقیق در حوزه معارف ائمه اطهار (ع) بپردازند. بی‌شک وقتی این معارف را بشناسند، دیگری چیزی برای خود نخواهند خواست.   
لازم به ذکر است، برنامه همراه با نیک‌اندیشان ماندگار، با هدف معرفی و تجلیل از واقفان فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، از 10 تا 15 شهریور 1403، در غرفه این سازمان در نمایشگاه «گذر نور در محضر عالم آل محمد (ع)» در جوار حرم رضوی، برگزار شد.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید