در نیمه نخست سال 1403 انجام شد
۱۴۰۳-۰۷-۱۲

ارائه بیش از 4 میلیون و 500 هزار خدمت به کاربران کتابخانه و موزه دیجیتال رضوی

معاون برنامه‌ریزی و فضای مجازی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از ارائه 4 میلیون، 572 هزار و 315 خدمت به کاربران کتابخانه و موزه دیجیتال این آستان مقدس در نیمه نخست سال 1403، خبر داد.

به گزارش گنجینه رضوی، علی ضرابی با اعلام این خبر اظهار کرد: در شش ماهه ابتدای سال جاری، 4 میلیون، 267 هزار و 308 خدمت دیجیتال در قالب دسترسی کاربران اهل علم و پژوهش به نسخه‌های خطی، کتاب‌های چاپ سنگی، اسناد و مقالات از طریق سامانه کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی ارائه شده است. 
وی با اشاره به این‌که 305 هزار و 7 خدمت نیز در نیمه نخست امسال توسط موزه دیجیتال آستان قدس رضوی به پژوهشگران متقاضی ارائه شده است، افزود: در این مدت، 2 میلیون و 717 هزار و 219 صفحه منبع دیجیتال نیز از طریق این معاونت در اختیار کاربران قرار گرفته است. 
ضرابی بیان کرد: همچنین در شش ماهه ابتدای سال جاری، 231 هزار و 596 نفر از کشورهای مختلف از وب‌سایت کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی بازدید داشته‌اند.
وی ادامه داد: در این مدت، دو پایگاه تخصصی موضوعی جدید با عنوان «منابع گویای کودک و نوجوان» و «شهدای خدمت»، در راستای فراهم کردن امکان دسترسی سریع و آسان کاربران به منابع مرتبط در این موضوعات در وب‌سایت کتابخانه دیجیتال این آستان مقدس ایجاد شده است.
معاون برنامه‌ریزی و فضای مجازی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: به‌منظور دسترس‌پذیری کاربران به آرشیو نشریات سازمان نیز در نیمه نخست سال جاری، آماده‌سازی 866 هزار و 949 شیء دیجیتال انجام شده است. 
وی افزود: در این مدت، دیجیتال‌سازی 9 هزار و 836 منبع اعم از نسخه‌های خطی، اسناد و منابع چاپی و همچنین 785 اثر موزه، انجام شده است.
ضرابی خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال، 633 هزار و 438 بازدید از شبکه‌های اجتماعی این معاونت در فضای مجازی نیز به ثبت رسیده است.  
گفتنی است، پژوهشگران در سراسر جهان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی به نشانی: https://digital.aqr.ir، از خدمات این کتابخانه استفاده کنند. موزه‌‌‌ دیجیتال این آستان مقدس نیز به نشانی: https://digimuseum.razavi.ir، در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید