معاون موزه‌ها و گنجینه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی خبر داد
۱۴۰۳-۰۷-۱۲

بازدید 465 هزار و 894 نفر از موزه‌های آستان قدس رضوی در نیمه نخست سال 1403

معاون موزه‌ها و گنجینه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی از بازدید 465 هزار و 894 نفر از موزه‌های این آستان مقدس در نیمه نخست سال 1403، خبر داد.

به گزارش گنجینه رضوی، مهدی قیصری‌نیک با اعلام این خبر اظهار کرد: بررسی آمارها نشان می‌دهد در نیمه نخست امسال شاهد افزایش 14 هزار نفری در میزان بازدیدهای صورت‌گرفته از موزه‌های آستان قدس رضوی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم. 
وی ادامه داد: همچنین در شش ماهه ابتدای سال جاری، 13 هزار و 500 نفر غيرايراني از موزه‌های آستان قدس رضوی بازديد داشته‌اند. 
معاون موزه‌ها و گنجینه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: شهريورماه سال جاری با صد هزار و 408 بازدیدکننده، پربازديدترين ماه موزه رضوی در شش ماه ابتدای سال جاری بوده است. کم‌ترین میزان بازدید از این موزه نیز مربوط به خردادماه با 53 هزار و 718 نفر است. 
وی افزود: همچنین پنج‌شنبه، 22 شهريورماه مصادف با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز دوران امامت ولی عصر (عج) با 5 هزار و 65 بازدیدکننده و پنج‌شنبه، دوم فروردین ماه با 4 هزار و 982 بازدیدکننده، به‌ترتیب شلوغ‌ترین روزهای بازدید این موزه‌ها در نیمه نخست سال جاری بوده است. 

جایگاه موزه رضوی در جهان
در ادامه، قیصری‌نیک از تعداد بازدیدکننده، به‌عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های کلیدی موفقیت نهادهای فرهنگی همچون موزه‌ها نام برد و گفت: سالانه نهادهای مختلفی به‌طور برگزیده، رتبه‌بندی موزه‌های جهان را در این شاخص اعلام می‌کنند.
وی تصریح کرد: دراین‌میان، براساس بررسی کارشناسان موزه رضوی، موزه‌های این آستان مقدس با فاصله قابل توجهی، پربازدیدکننده‌ترین موزه کشور است. همچنین جایگاه موزه رضوی در سطح بین‌المللی در تراز رتبه 75 در میان موزه‌های پربازدیدکننده جهان از نظر شاخص بازدید قرار دارد.  
معاون موزه‌ها و گنجینه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: با توجه به فعالیت‌هایی که موزه رضوی در جذب مخاطب و افزایش بازدیدکننده در سطح موزه‌های کشور دارد، موزه‌های این آستان مقدس توانسته است در چند سال اخیر در شاخص بازدید از سوی شورای بین‌المللی موزه‌ها(ایکوم ایران)، نیز به‌عنوان موزه برتر معرفی و مورد تقدیر قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: موزه آستان قدس رضوی، یکی از غنی‌ترین، باسابقه‌ترین، متنوع‌ترین و پربازدیدکننده‌ترین موزه‌های منطقه و جهان اسلام است که در حفظ و نگهداری میراث گذشتگان سهم پررنگی داشته و دارد.
گفتنی است، در حال حاضر، موزه مرکزی آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر رضوی، همه‌روزه، حتی در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی، از ساعت 8 تا 17:45، موزه‌های قرآن و نفایس، فرش و مردم‌شناسی نیز (بجز روزهای جمعه و تعطیلات رسمی)، در روزهای شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 8 تا 12:30 و در روزهای پنج‌شنبه از 8 تا 11:30، آماده خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان است. 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید