در نیمه نخست سال جاری انجام شد
۱۴۰۳-۰۷-۲۲

بهره‌مندی بیش از یک میلیون و 446 هزار نفر از خدمات کتابخانه‌های آستان قدس رضوی

معاون کتابخانه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از بهره‌مندی یک میلیون و 446 هزار و 385 نفر از خدمات کتابخانه‌های این آستان مقدس، در نیمه نخست سال 1403، در کشور خبر داد.

به گزارش گنجینه رضوی، حسین خسروی با اعلام این خبر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در شش ماهه ابتدای سال جاری، 717 هزار و 238 نفر از خدمات مدیریت کتابخانه عمومی و تخصصی آستان قدس رضوی و 729 هزار و 147 نفر از خدمات کتابخانه‌های وابسته به این آستان مقدس در مشهد و شهرستان‌ها استفاده کردند. 
وی افزود: در این مدت در مجموع، 656 هزار و 471 منبع مطالعاتی نیز توسط اعضای کتابخانه‌های این آستان مقدس به امانت گرفته شد و یک میلیون و 243 هزار و 642 منبع نیز توسط مراجعان در این کتابخانه‌ها مورد مطالعه قرار گرفت.
معاون کتابخانه‌های آستان قدس رضوی گفت: در حال حاضر، بیش از 4 میلیون و 370 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در دسترس 715 هزار و 880 عضو این کتابخانه‌ها در سطح کشور قرار دارد. 
در ادامه خسروی بیان کرد: در مجموع، 47 هزار و 186 نسخه منبع مطالعاتی اعم از كتاب، نشریه، پایان‌نامه و منابع سمعی بصری نیز توسط افراد حقيقي و حقوقي در نیمه نخست امسال به این سازمان اهدا شده است. 
وی افزود: همچنین در این مدت، 14 هزار و 757 نسخه کتاب، توسط اداره خدمات کتابداری آستان قدس رضوی، خریداری شده است.
معاون کتابخانه‌های آستان قدس رضوی ادامه داد: کتابخانه سیار این آستان مقدس نیز علاوه بر ارسال 1864 نسخه کتاب امانی در درب منازل اعضای خود در نیمه نخست امسال، توانست در این مدت، 60 هزار نسخه کتاب به 37 مرکز آموزشی و فرهنگی کشور اهدا کند. 
وی گفت: همچنین در راستای اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور، به همت این معاونت به‌ویژه بخش ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی آن، در مجموع، 1510 برنامه زنگ کتاب، دو هزار و 737 برنامه کتاب درمانی، 1143 نمایشگاه مناسبتی، 28 نشست تخصصی، 74 نشست خوانش متون و 377 مسابقه فرهنگی در نیمه نخست سال جاری در کشور برگزار شده است. 
لازم به ذکر است، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بهره‌گیری از ظرفیت کتابخانه‌های زیرمجموعه خود در کشور و همچنین فراهم‌آوری فضا، امکانات و منابع مناسب و استاندارد، توانسته بستر مناسبی برای اشاعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و ارتقای سطح آگاهی و دانایی مردم در جامعه ایجاد کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید