با همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
۱۴۰۳-۰۷-۲۳

سری جدید مجموعه «میراثی از سناباد» از شبکه خراسان رضوی به روی آنتن می‌رود

سری جدید فصل سوم مجموعه مستند «میراثی از سناباد»، از آثار تولیدی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از سه‌شنبه، 24 مهرماه از شبکه استانی خراسان رضوی به روی آنتن می‌رود.

به گزارش گنجینه رضوی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدجلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی دراین‌خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: سری جدید فصل سوم این مجموعه مستند در 24 قسمت 25 دقیقه‌ای و با زیرنویس انگلیسی، تولید شده است که  با همکاری صدا و سیمای استان خراسان رضوی از 24 مهرماه سال جاری، هر سه‌شنبه، از ساعت 20، پخش می‌شود. 
وی ادامه داد: سری جدید مجموعه میراثی از سناباد با محوریت معرفی تالارها و خدمات کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی و همچنین سایر کتابخانه‌های وابسته به این آستان مقدس در مشهد و شهرستان‌ها، تولید شده است. 
حسینی یادآور شد: مخاطبان در چند سری گذشته فصل سوم این مستند تلویزیونی که از شبکه خراسان رضوی و سایر شبکه‌های سیما پخش شده بود، با مجموعه فعالیت‌های این سازمان در حوزه‌های تاریخ شفاهی، اسناد، مطبوعات و حفاظت و مرمت و همچنین موزه قرآن و نفایس حرم مطهر رضوی آشنا شده بودند. 
وی گفت: تولید فصل سوم مجموعه مستند میراثی از سناباد با محوریت بررسی قدیمی‌ترین و مهمترین نهاد تشکیلاتی آستان قدس رضوی یعنی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد و نقش این سازمان در حفظ فرهنگ و تاریخ ایران، از سال 1398 آغاز شده و همچنان ادامه دارد. 
رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اشاره به این‌که فصل سوم این مجموعه مستند، از سال 1400 در ادوار مختلف از شبکه‌های سیما پخش شده است، افزود: هر سری جدید آن ابتدا از شبکه خراسان رضوی و سپس از شبکه جام جم و سایر شبکه‌های سیما به روی آنتن می‌رود.
وی با تأکید بر این‌که مجموعه فصل‌های این مستند در سال 1400 موفق به اخذ نشان کمیسیون ملی یونسکوی ایران شده است، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق بسترهای مجازی همچون آپارات نیز به تماشای مجموعه مستند میراثی از سناباد بنشینند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید