معاون کتابخانه‌های آستان قدس رضوی خبر داد
۱۴۰۳-۰۷-۲۵

اهدای 4 هزار و 215 نسخه کتاب به 3 مرکز فرهنگی مشهد توسط کتابخانه رضوی

معاون کتابخانه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از اهدای 4 هزار و 215 نسخه کتاب چاپی به سه مرکز فرهنگی و آموزشی در مشهدمقدس توسط این سازمان، خبر داد.

به گزارش گنجینه رضوی، حسین خسروی با اعلام این خبر در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: به همت کتابخانه سیار آستان قدس رضوی، 1850 نسخه کتاب به مسجد و مجتمع فرهنگی و تربیتی امیرالمؤمنین علی (ع) و 1165 نسخه به مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت فدک سبز طوس، در مهرماه سال جاری در شهر مشهد اهدا شد. 
وی ادامه داد: همچنین به همت این کتابخانه در مجموع، دو هزار نسخه کتاب به دبیرستان خدابنده واقع در منطقه محروم رسالت مشهد ارسال شده که 1200 نسخه آن، اهدایی بوده است. بقیه کتاب‌های این محموله در قالب کتاب امانی به این آموزشگاه تحویل داده شده است. 
خسروی گفت: این محموله‌های اهدایی دربردارنده کتاب‌هایی در موضوعات مختلف است که در راستای انجام وظیفه ذاتی و سازمانی کتابخانه سیار آستان قدس رضوی، با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه، به این مراکز ارسال شده است. 
وی خاطرنشان کرد: مساجد، کتابخانه‌ها، کانون‌های فرهنگی، مراکز آموزشی و پژوهشی، مراکز بهزیستی و سایر مراکز واجد شرایط در صورت نیاز به دریافت کتاب اهدایی می‌توانند پس از ارسال نامه درخواست و تأیید رئیس این سازمان، از کتابخانه سیار، کتاب اهدایی دریافت کنند.
گفتنی است، به همت کتابخانه سیار آستان قدس رضوی، هر ساله مجموعه کتاب‌های چاپی قابل‌توجهی در قالب اهدا یا امانت بلندمدت، به نهادها و مراکز فرهنگی ارسال می‌شود به‌طوری‌که در مجموع، در نیمه نخست سال جاری، بیش از ۶۰ هزار نسخه کتاب چاپی به ۳۷ سازمان و نهاد فرهنگی، اهدا یا به‌صورت امانت بلندمدت تقدیم شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید