۱۳۹۸-۰۲-۰۵

اسناد رسوایی نظامی آمریکا در طبس

نمایشگاهی از اسناد حملۀ نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس، در کتابخانۀ وزیری یزد وابسته به آستان قدس رضوی به نمایش درآمد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی، کارشناس کتابخانۀ وزیری یزد وابسته به این سازمان، از برپایی نمایشگاهی از اسناد رسوایی نظامی آمریکا در صحرای طبس خبر داد.

منوچهر آرسته با بیان این‌که حادثۀ طبس، مصداقی از امدادهای غیبی الهی برای انقلاب اسلامی مردم ایران بودکه بار دیگر قدرت مطلق الهی و سستی مکر دشمنان نظام را آشکار ساخت، افزود: به همت كتابخانه و موزۀ وزيري يزد و با همكاري سازمان اسناد و كتابخانۀ ملي استان يزد، نمايشگاه اسناد تاريخي شكست حملۀ نظامي آمريكا به ايران در صحرای طبس در سال 1359 خورشیدی، در كتابخانۀ وزيري یزد برپا شد.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه شامل 30 تصوير و سند از تصاوير تحويل اجساد متجاوزان آمريكايي، بالگردهاي آمريكايي پيش از تهاجم به ايران، نقشۀ عمليات نيروهاي آمريكايي پس از ورود به تهران به منظور تصرف سفارت آمريكا، اسناد مربوط به ماجراي شهادت اولين فرمانده سپاه يزد، شهيد محمد منتظر قائم و خيانت بني‌صدر و مجموعه‌‌ای از اسناد مربوط به بازجويي عوامل داخلي استكبار و تصاوير ديگري از اين رويداد تاريخي است.

گفتنی است که این نمایشگاه از 5 تا 11 اردیبهشت‌ماه در کتابخانۀ وزیری یزد واقع در خیابان امام خمینی(ره) جنب مسجد جامع کبیر از ساعت 8 ا 19 در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید