۱۳۹۸-۰۲-۱۲

دیدار رئیس سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی با فرزند آیت الله وحید خراسانی

رئیس سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی با حجت‌الاسلام والمسلمین محسن وحید خراسانی در قم دیدار کرد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی، رئیس این سازمان در سفر به قم که به منظور دیدار با علما و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و ایجاد همکاری‌های مشترک در زمینۀ نسخ خطی انجام شد، با حجت‌الاسلام والمسلمین محسن وحید خراسانی دیدار کرد. وی با تشریح جایگاه کتابخانۀ آستان قدس رضوی به عنوان یکی از 5 کتابخانه‌ای که جهان را تغییر داده است، اظهار داشت: این کتابخانۀ عظیم با 30 میلیون منبع مطالعاتی و 100هزار نسخۀ دست‌نویس نفیس از شاخص‌ترین کتابخانه‌های جهان اسلام است. وی با اشاره به وجود منابع خاص و منحصربه‌فرد در گنجینۀ نسخ خطی و اسناد آستان قدس رضوی از ایجاد پایگاه جامع دیجیتال فهارس نسخ خطی جهان در این سازمان در آینده خبر داد.

وی همچنین با بیان اینکه این سازمان، تألیفات دست‌نویس بسیاری از علمای شاخص همچون شیخ بهایی، علامه مجلسی، شیخ حرعاملی، شیخ عباس قمی و بسیاری دیگر از فضلا را با دست‌خط ایشان در اختیار دارد، از ایجاد تالاری ویژۀ نمایش این نفایس در موزۀ آستان قدس رضوی سخن گفت و از حجت‌الاسلام محسن وحید خراسانی درخواست کرد که در خصوص در اختیار قرار دادن دست‌خط‌های اینچنینی برای نمایش عمومی آن با این سازمان همکاری کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن وحید خراسانی نیز در این دیدار با تأکید بر جایگاه تأثیرگذار کتابخانۀ آستان قدس رضوی بیان کرد: این کتابخانه منابع فراوانی دارد و پژوهشگران ما به تازگی با حضور در آن مرکز از 600 منبع معتبر شیعه بهره‌مند شدند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید