۱۳۹۸-۰۲-۱۵

جذب بیش از2میلیون نسخه نشریه در آرشیو آستان قدس رضوی

آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی تاکنون بیش از دو میلیون نسخه نشریه، روزنامه و سالنامه را جذب و آرشیو کرده است.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی، در نشستِ هم‌اندیشی اهالی رسانه با کارشناسان مطبوعات این سازمان، رئیس ادارۀ مطبوعات آستان قدس رضوی از وجود بیش از دو میلون نسخه نشریه شامل افزون بر 32 هزار عنوان نشریه، روزنامه و سالنامه در این مرکز خبر داد.

ابراهیم حافظی با بیان این که گروه مطبوعات آستان قدس رضوی از سال 1359 خورشیدی در سازمان کتابخانه‌ها پا گرفته است، افزود: این مرکز با کمتر از 300 عنوان نشریه کار خود را آغاز کرد و هم‌‌اکنون به عنوان بزرگ‌ترین آرشیو مطبوعاتی کشور، برابر با کتابخانۀ ملی در آرشیو نشریات قدم برمی‌دارد.

حافظی با این توضیح که در میان مجموعۀ آرشیو این سازمان، مجموعه‌های منحصر‌به‌فردی نگهداری می‌شود که تنها نسخۀ موجود از آن در ایران، در آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی موجود است بیان کرد: نخستین نشریۀ ادواری که در شکل مجله در ایران انتشار یافت با نام «فلاحت مظفری» و روزنامۀ کثیرالإنتشار «حبل المتین» که به مدت 40 سال در هند به زبان فارسی منتشر می‌شد، از جمله این نشریات منحصربه‌فرد در آرشیو است.

وی اضافه کرد: تاکنون موفق شدیم مجموعه‌های بزرگی از مجموعه‌داران بزرگ نشریات از جمله استاد فرید قاسمی را جمع‌آوری کنیم که به نوبۀ خود ارزشمند است.

وی در پایان تصریح کرد: فهرست کامل نشریات موجود در این آرشیو، بر روی سایت سازمان قابل دسترسی است که پژوهشگران از داخل و خارج از کشور می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید