۱۳۹۸-۰۲-۱۶

دیدار رئیس کتابخانۀ آستان قدس رضوی و رئیس مؤسسۀ کتاب‌شناسی شیعه

رئیس سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در صدر هیئتی از کارشناسان با رئیس مؤسسۀ کتاب‌شناسی شیعه در قم و جمعی از پژوهشگران این مرکز دیدار کرد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی، موضوع این دیدار، تعامل و همکاری بین سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و مؤسسۀ کتاب‌شناسی شیعه در حوزۀ تبادل منابع مطالعاتی به‌ویژه نسخه‌های دست‌نویس بود که در این جلسه، زمینۀ این تبادل فراهم شد.

حجت الإسلام و المسلمین سید جلال حسینی در ابتدای جلسه هدف از این دیدار را غنای هرچه بیشتر منابع کتابخانه‌ای، سهولت دسترسی محققان به منابع مطالعاتی و به تبع آن، احیا و ترویج معارف شیعی اعلام کرد و گفت: کتابخانۀ آستان قدس رضوی در حوزۀ کتب خطی و اسناد و دیگر منابع مطالعاتی و نیز حفظ و نگهداری این میراث مکتوب از کتابخانه‌های کم‌نظیر در دنیاست که حتی بسیاری از نسخه‌های خطی موجود در این کتابخانه‌، تک‌نسخه است.

وی خطاب به رضا مختاری، رئیس مؤسسۀ کتاب‌شناسی افزود: ما برآنیم تا با توجه به سیاست‌های جدید این سازمان در معرفی و دراختیارگذاشتن این منابع غنی مطالعاتی به‌ویژه نسخ خطی برای استفادۀ محققان، زمینۀ سهولت این دسترسی را برای پژوهشگران این سازمان فراهم کنیم.

در ادامه رضا مختاری با بیان این که اسناد و نسخه‌های خطی برای آن است تا منتشر شود و در اختیار اهل آن قرار گیرد، افزود: ما تاکنون در حوزه‌های مختلف از منابع مطالعاتی کتابخانۀ آستان قدس رضوی استفاده کرده‌ایم و پژوهشگران ما در سال‌های اخیر در حوزۀ شیعه‌شناسی از بالغ بر 300 منبع شیعی موجود در کتابخانۀ آستان قدس رضوی بهره برده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم زمینۀ این تبادل منابع هرچه زودتر فراهم شود تا محققان دو محدودیتی در استفاده از منابع در پژوهش‌های خود نداشته باشند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید