۱۳۹۸-۰۲-۱۶

دیدار رئیس کتابخانۀ آستان قدس رضوی با دبیر مجمع مدرسین حوزۀ علمیه

رئیس سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی با دبیر مجمع عمومی مدرسین حوزۀ علمیۀ قم، با هدف تبادل منابع اطلاعاتی دیدار کرد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی، در ادامۀ سلسله دیدارهای رئیس این سازمان با مسئولین و پژوهشگران کتابخانه‌ها و مراکز پژوهشی سراسر کشور در راستای تبادل منابع اطلاعاتی، جلسه‌ای بین مدیران و کارشناسان این سازمان و دبیر، مسئولین و پژوهشگران مجمع عمومی مدرسین حوزۀ علمیۀ قم برگزار شد.

حجت الإسلام و المسلمین سید جلال حسینی در این دیدار به غنای منابع مطالعاتی کتابخانۀ آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: بیش از 100 هزار نسخۀ دست‌نویس در این مرکز موجود است که بیشتر آن‌ها منحصر به فرد است و دسترسی به 8 میلیون منبع مطالعاتی این کتابخانه از طریق پایگاه دیجیتال برای محققان فراهم شده است.

وی افزود: به‌زودی از طریق واگذاری یک آی.پی به این مجمع، امکان بهره‌مندی محققان این مرکز را از منابع مطالعاتی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی فراهم خواهیم کرد.

حجت الإسلام و المسلمین حسین بنیادی در این دیدار، به لزوم همکاری و تعامل بین کتابخانۀ آستان قدس رضوی و مجمع عمومی مدرسین حوزۀ علمیه اشاره و تصریح کرد: بسیار باعث خوشبختی است که بیش از 500 پژوهشگر این مرکز بتوانند از خدمات مختلف کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی همچون تالار محققان این کتابخانه بهره برده و از مرکز نسخ خطی و مرکز اسناد و مطبوعات این سازمان بازدید و استفاده کنند.

در ادامه، توافقاتی بین دو مرکز صورت گرفت که از جملۀ آن، همکاری‌های مشترک در زمینۀ دسترسی اساتید و پژوهشگران این سازمان از نسخه‌های نفیس دست‌نویس، اسناد و مطبوعات و آثار موزه‌ای آستان قدس رضوی و معرفی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در اجلاس عمومی مدرسین با حضور 500 استاد برجستۀ قم بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید