۱۳۹۸-۰۲-۱۷

از اندیشگاه رضوی تا دیپلماسی کتاب

رئیس سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی از ایجاد پایگاه تضارب آرا در کتابخانۀ آستان قدس و همچنین برقراری تعامل و امضای تفاهم‌نامه‌های مشترک با کتابخانه‌های بزرگ دنیا خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی، رئیس این سازمان در هفتمین سه‌شنبۀ فرهنگی که هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان برگزار شد، از برقراری دیپماسی کتاب به منظور ارتقای جایگاه علمی این سازمان خبر داد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سیدجلال حسینی با تأکید بر پیشران بودن کتابخانه در تحقق مرجعیت علمی آستان قدس رضوی، اظهار داشت: ما حرکتی را با عنوان دیپلماسی کتاب آغاز کردیم که در این فرایند به دنبال آن هستیم تا ارتباطی نظام‌مند و منسجم را با مؤسسات پژوهشی، آموزشی، دانشمندان و نویسندگان جهان برقرار کنیم. وی سفر اخیر خود به قم و تهران و دیدار با مراجع تقلید و همچنین امضای تفاهم‌نامه با کتابخانۀ ملی را نخستین گام‌های این جریان خواند و از ارتباط و امضای تفاهم‌نامۀ مشترک با کتابخانه‌های بزرگ دنیا به عنوان گام‌های بعدی این حرکت سخن گفت.

حسینی ابراز امیدواری کرد که با دیپلماسی کتاب و امضای تفاهم‌نامه‌های مشترک در سطح بین‌الملل، مأموریت‌های سازمان در تراز عالی محقق شود و با تعاملات و تبادل اسناد و آثار ارزشمند فرهنگی به غنای گنجینۀ رضوی افزوده شود.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی، همچنین از ایجاد اندیشگاه رضوی در آیندۀ نزدیک خبر داد و تصریح کرد: همان‌گونه که بیت امام‌رضا(ع) محل مناظرات بزرگ جهان اسلام و ادیان گوناگون بود، امروز در حیات معنوی آن حضرت نیز باید این اتفاق در حریم ایشان محقق شود. وی ادامه داد: در اندیشگاه رضوی از محققان، دانشمندان و نویسندگان دعوت می‌شود تا گرد هم آیند و در حوزه‌های گوناگون علمی فرهنگی مرتبط با سازمان، به گفتمان و تضارب آراء بپردازند.

گفتنی است در این مراسم که در گنجینۀ قرآن و نفایس موزۀ آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر برگزار شد، از قدیمی‌ترین مصحف کامل جهان، با دست‌خط منسوب به حضرت علی(ع) رونمایی شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید