۱۳۹۸-۰۲-۱۸

آیت‌الله علوی گرگانی: بهترین جا برای حفاطت و نگه‌داری میراث اسلامی، کتابخانه آستان قدس رضوی است

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی در صدر هیئتی از معاونان، مدیران و کارشناسان این سازمان در سفر به قم و در ادامۀ دیدار با علما، با آیت‌الله علوی گرگانی در محل بیت این مرجع عالیقدر دیدار کرد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی، آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار با رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی، با اشاره به گنجینه عظیم نسخ خطی آستان قدس رضوی اظهار داشت: ارزش عمل شما در حفظ و صیانت از کتاب‌های خطی و متعلقات دانشمندان، علما و فضلا نعمت بزرگی است که باید قدر آن را بدانید. مرجع تقلید شیعیان، با تأکید به حفظ و صیانت آثار خطی و اسناد تاریخی خاطرنشان کرد: بهترین جا برای حفاطت و نگه‌داری میراث اسلامی، کتابخانه آستان قدس رضوی است.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلین سیدجلال حسینی در این دیدار ضمن تشریح جایگاه کتابخانۀ آستان قدس رضوی به عنوان یکی از 5 کتابخانه‌ برتر جهان، گفت: درکتابخانه آستان قدس رضوی 100هزار نسخۀ کتاب خطی در موضوعات گوناگون نگه داری می‌شود که بزرگترین گنجینه کتاب خطی در کشور می‌باشد. رئیس این سازمان، از 23 هزار نسخه قرآن و جزوه قرآنی خطی موجود در کتابخانه آستان قدس رضوی یاد کرد و افزود: موزه آستان قدس رضوی، موزۀ عشق، مودت و ارادت به حضرت رضا(ع) است و هم‌اکنون 8هزار شی در این موزه در معرض نمایش قراردارد. حسینی همچنین با تقدیم آی‌پی اختصاصی برای پژوهشگران بیت این مرج عالیقدر شیعیان، اعلام کرد: وجود 14میلیون برگ سند تاریخی و 2میلیون نسخه مطبوعات قدیمی که از نظر قدمت و نفاست مقام نخست را در کشور دارند، این مرکز را به غنی‌ترین مرکز اسنادی و مطبوعاتی کشور تبدیل کرده است. آیت‌الله علوی گرگانی همچنین در این دیدار، دو نسخه کتاب خطی ارزشمند را به کتابخانه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید