۱۳۹۸-۰۲-۲۱

نمایش منابع فارسی و انگلیسی با موضوع رمضان

کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها منابع اطلاعاتی خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی با موضوع ماه رمضان در معرض دید علاقه‌مندان قرار دادند.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی، نمایشگاه‌هایی از منابع اطلاعاتی شامل کتاب و نرم‌افزار و پوستر با موضوع ماه مبارک رمضان در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌های سراسر کشور برپا شده است.

از جمله این نمایشگاه‌ها در مشهد، كتابخانه آيت الله حاج شيخ مجتبی قزويني(ره) واقع در حد فاصل چهارراه مجلسی و چهارراه سيلو است که بیش از یکصد عنوان منبع چاپي و ديجيتالي را به نمايش گذاشته است.

همچنین 25 نسخه قرآن و منتخبي از تفاسير و ديگر كتاب‌هاي قرآني همچون قرآن مجيد با ترجمه منظوم اميد مجد، قرآن مجيد با كشف آلايات به خط طاهر خوشنويس، قرآن كريم ترجمه بهاءالدين خرمشاهي، قرآن كريم درشت‌خط به خط استاد كيخايي ترجمه الهي قمشه‌اي، ترجمه قرآن نسخه سال 556 ه.ق به كوشش محمد‌جعفر ياحقي، قرآن كريم به خط احمد نيريزي ترجمه الهي قمشه‌اي، قرآن الحكيم چاپ لاهور پاكستان و قرآن‌های زبان انگلیسی همچون “HOLY QURAN Translated by m.h.shakir”, “HOLY QURAN Translated by t.b.irving” و “The koran interpreted translated by arberry” در كتابخانه مسجدالرضا(ع) واقع در احمدآباد خيابان رضا36 در معرض ديد علاقه‌مندان قرار گرفته است.

در کتابخانه زینبیه واقع در مطهری شمالی2، كتابخانه حسينيه امام رضا(ع) واقع در خیابان هاشمی‌نژاد و کتابخانه آیت‌الله شیخ هاشم قزوینی واقع در خیابان محمدآباد7 نیز نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار با موضوع رمضان و مناسبت‌های این ماه مبارک همچون شب قدر و میلاد امام حسن مجتبی(ع) برپا شده است.

از جمله کتابخانه‌های شهرستان‌ها می‌توان به نمایشگاه کتاب و بروشور با عنوان «بحر فیض» در کتابخانۀ امام رضا(ع) در شهرستان بروجرد اشاره کرد.

برخی کتب و نرم‌افزارهای به نمایش‌درآمده در این نمایشگاه‌ها، «بیان الفرقان فی توحیدالقرآن»، «سیری در علوم قرآنی»، «شان نزول آیات قرآن»، «ره‌توشه عابدان»، «شهود و شناخت»، «بر درگاه دوست»، «دعا»، «صحیفه مهدویه»، «صحیفه امام علی(ع)»، «نغمه‌های مناجاتی»، و نرم‌افزارهای منتخب مفاتیح الجنان، دعا و مناجات، نرم‌افزار رمضانیه، مفاتیح الجنان گویا، سیر در ملکوت: مناجات امام علی(ع)، مناجات امام سجاد(ع) و... است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید