۱۳۹۸-۰۲-۳۱

وظایف متفاوت بسیجیان کتابخانه‌ای

پایگاه بسیج سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افتتاح شد. این سی‌امین پایگاه بسیج در ادارات و کارخانجات وابسته به آستان قدس رضوی است.

به گزارش گنجینۀ رضوی، در آخرین روز اردیبهشت‌ماه، پایگاه بسیج سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افتتاح شد. سرهنگ غلامی، فرمانده حوزۀ بسیج ادارات آستان قدس رضوی در مراسم افتتاحیه، با بیان اینکه ایجاد پایگاه بسیج در ادارات آستان قدس از ابتدای مرداد سال 97 و بادرخواست تولیت سابق، آیت‌الله رئیسی آغاز شده است، از ایجاد بیش از 20 پایگاه در این مدت خبر داد و گفت: به طور متوسط در هر ماه، دو پایگاه در ادارات آستان قدس ایجاد شد که این حرکت در کشور بی‌نظیر است. وی پایگاه کتابخانۀ آستان قدس را سی‌امین پایگاه بسیج در ادارات و کارخانجات زیرمجموعۀ آستان قدس خواند. غلامی افزود: ما 31حوزۀ مقاومت داریم که از مؤثرترین آنها، آستان قدس رضوی است که فعالیت‌های آن در جهان تأثیرگذار است.

وی رسالت بسیج در کتابخانۀ آستان قدس را فراتر از برپایی مراسم مذهبی دانست و اظهار داشت: مراسم مذهبی در سازمان‌های زیرمجموعۀ آستان قدس از گذشته در حال انجام بوده و از بسیجِ این سازمان‌ها و به طور خاص کتابخانه انتظار می‌رود که در حوزه‌هایی فراتر فعالیت کنند. وی آشتی مردم با کتاب و کتابخانه و همچنین حفاظت از میراث اسنادی را از اقدامات شایسته برای بسیج کتابخانه‌ای ذکر کرد.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت. وی اظهار اشت: بسیجی یعنی یک انسان هوشمند که می‌داند امروز باید چه کند و وظیفۀ امروز، دیروز و فردای او متفاوت است. وی افزود: بسیجی باید به موقع عمل کند و گرنه از توابین می‌شود و حرکت او ثمر شایسته را ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سیدجلال حسینی با بیان اینکه ما باید «به حسبه» کار کنیم، تصریح کرد: وظیفۀ بسیجی کتابخانۀ آستان قدس با بسیجی در بخش‌های دیگر متفاوت است.  وی ادامه داد: ما باید ببینیم با این ظرفیت عظیم کتابخانه، چگونه می‌توانیم اسلام را عزیز و دشمن را خوار کنیم و اگر به این رسیدیم، بسیجی هستیم. حسینی افزود: میزان موفقیت یک بسیجی در این است که ببیند کجا صدای دشمن درمی‌آید و این مهم است.

گفتنی است در این مراسم سرهنگ غلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سیدجلال حسینی را به عنوان مشاور علمی و اسنادی سازمان بسیج معرفی کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید