۱۳۹۸-۰۳-۱۲

نمایش منابع چاپی، سند، مطبوعات و عکس از رحلت امام خمینی(ره)

کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها، با نمایش منابع اطلاعاتی خود در موضوع امام خمینی(ره) رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب را گرامی داشتند.

به گزارش گنجینۀ رضوی، به مناسبت رحلت ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها، نمایشگاه‌هایی از کتب چاپی، اسناد، مطبوعات و تصاویر را در معرض دید مراجعان و علاقه‌مندان قرار دادند.

از جمله کتابخانه‌های مشهد، کتابخانۀ آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی(ره) در حد فاصل چهارراه مجلسی و چهارراه سیلو، کتابخانۀ مسجد امام صادق(ع) در خیابان دانشگاه و کتابخانۀ مجتمع امام خمینی(ره) در خواجه‌ربیع23 است که نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار را با نمایش بیش از 120 عنوان منبع چاپی و دیجیتالی برپا کرده‌اند.

در این نمایشگاه‌ها، منابع چاپی همچون «سیرۀ عملی امام خمینی در ادارۀ امور کشور»، «درس‌هایی از امام(ره)»، «بهار جوانی»، «صحیفۀ نور»، «داستان‌های شگفت از زندگی امام خمینی(ره)»، «امام خمینی(ره) برای نسل سوم»، «حقیقت فاخر» و نرم‌افزارهای «بنیان مرصوص»، «روح‌الله»، «سیرۀ عملی امام روح‌الله»، «عشق جاوید»، «شرح فراق»، «اندیشۀ یک انقلاب» و... به نمایش درآمده است.

کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در دیگر شهرها همچون قوچان، بیرجند، تربت حیدریه، و... نیز نمایشگاه‌هایی را با محوریت حضرت امام خمینی(ره) برپا کردند.

در این میان، مجتمع فرهنگی و کتابخانۀ امام رضا(ع) قوچان با نمایش تصاویر مطبوعات مختلف در خرداد 1368 و انعکاس عزاداری مردم در ایام رحلت امام(ره)، این ایام را گرامی داشته است. نشریاتی همچون قدس، اطلاعات، خراسان، کیهان، جمهوری اسلامی، اطلاعات هفتگی و... با تیترهایی همچون آخرین وصایای حضرت امام به امت، وصیت‌نامۀ امام خمینی(ره)، بیعت ارتش و سپاه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و فرماندهی کل قوا، گذری کوتاه بر 88 سال زندگی پربرکت امام خمینی(ره)، اولین پیام رهبر جدید جمهوری اسلامی ایران و نیز نسخۀ خطی وصیت‌نامۀ سیاسی-الهی امام خمینی(ره) محفوظ در گنجینۀ نفایس خطی کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی و تصویر سند سجلی شناسنامۀ قدیمی امام خمینی(ره) در موزۀ آستان قدس رضوی در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

کتابخانۀ بیرجند نیز نمایشگاهی را با دو محوریت رحلت امام(ره) و قیام 15 خرداد برپا کرده است که از جملۀ منابع آن، «مهربان‌تر از نسیم»، «قصه‌های نور»، «دشمن‌شناسی از دیدگاه امام خمینی(ره)» و نرم‌افزارهای «اندیشۀ یک انقلابی» و «مستند سیرۀ عملی روح‌الله» است.

هدف از برگزاری این نمایشگا‌ه‌ها گرامی‌داشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد به عنوان نقطۀ عطفی در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آشنایی مراجعان با اندیشه‌ها و رفتار دینی و سیاسی امام و معرفی منابع در این موضوع است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید