۱۳۹۸-۰۳-۱۳

در دنیا رهبری به پختگی رهبر معظم انقلاب وجود ندارد

آیت‌الله دکتر محمدهادی عبدخدایی، در آیین رونمایی از نفایس گنجینۀ رضوی با موضوع امام خمینی(ره)، به تبیین دکترین حضرت امام در بنیان‌نهادن اصل ولایت فقیه پرداخت.

به گزارش گنجینۀ رضوی، آیت‌الله دکتر محمدهادی عبدخدایی، عضو خبرگان رهبری و سفیر سابق ایران در واتیکان، در یازدهمین سه‌شنبۀ فرهنگی آستان قدس رضوی با موضوع رونمایی از نفایس با موضوع امام خمینی(ره)، با بیان اینکه ایمان، اخلاص، شجاعت، تقوا، عمق اندیشه و فکر حضرت امام، انسان را به یاد آل رسول(ص) می‌اندازد، تصریح کرد: سیاست‌مداران تأکید دارند که بعضی افراد فردگرا هستند و برخی جامعه‌گرا. امام(ره) با بنیان‌نهادن طرح جدیدی با محوریت «الله»، این تقسیم‌بندی را شکستند و سیاست خودشان را تبیین و آن را ترویج کردند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های غربی در آن دوره تصور نمی‌کردند که دین طرحی برای سیاست جهانی داشته باشد و امام را کسی معرفی کرده بودند که آنچنان که با تسبیح دستش بازی ‌می‌کند، با سیاست جهان بازی می‌کند، افزود: کسی تا آن زمان خدا را در سیاست مطرح نکرده بود. امام خدا را محور سیاست خود قرار داد و با استعانت از او، مسئلۀ ولی فقیه را مطرح کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیح داد: اگر کسی اهل فکر باشد و مسئلۀ ولایت فقیه به‌درستی برای او تبیین شده باشد، امکان ندارد نقدی نسبت به اصل ولایت فقیه داشته باشد. این اصل در طول سالیان نشان داده که چطور در بحران‌ها، طوفان‌ها و فتنه‌ها ولایت فقیه توانسته با یک تضرّع به پیشگاه صاحب الزمان یا با یک سخنرانی و حکم فصل‌الخطاب، کشور را به ساحل امن هدایت کند.

وی در ادامه با بیان اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌خوبی توانسته در طول 40 سال از امانت رهبر کبیر انقلاب پاسداری کند، افزود: در دنیا سیاست‌مداری به پختگی رهبر کنونی ما وجود ندارد که 40 سال تمام با علم و تدبیر تمام، سکّان هدایت کشور را در دست داشته و آن را از بزرگ‌ترین بحران‌های داخلی و خارجی حفظ کرده است.

نمایندۀ سه دوره مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی مجبور است در مقابل حربه‌های اسرائیل در برخورد با کشورهای اسلامی بایستد، گفت: عزتی که امروز ایران دارد، در طول تاریخ نداشته است و این در اثر مکتبی است که امام خمینی(ره) ایجاد کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان حرکت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی را در راستای گشودن دروازه‌های این گنجینۀ عظیم به روی محققان تحسین کرد و با بیان اینکه زکات علم، انتشار آن است، گفت: در دنیا بسیاری از حقیقت عالم تشیع بی‌خبرند. اگر ما بتوانیم این فرهنگ را اشاعه بدهیم، خیلی موفق‌تر از قبل می‌توانیم ارزش‌هایمان را به دنیا ارائه دهیم و آرای آن‌ها را به خودمان نزدیک کنیم.

در ادامۀ نشست رونمایی، آیت‌الله سید محمد سجادی از شاگردان حضرت امام خمینی(ره) در نجف اشرف، به بیان خاطراتی از حضرت امام پرداخت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید