۱۳۹۸-۰۳-۱۸

آثار خوشنویس تبریزی به آستان حضرت رضا(ع) رسید

استاد خوشنویس تبریزی، در نشستی صمیمانه با مسئولین کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی، آثار هنری خود را به گنجینۀ رضوی اهدا کرد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، میرحسین زنوزی، خوشنویس معاصر اهل تبریز، طی نشستی صمیمی با ریاست سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و کارشناسان این مجموعه، سه اثر نفیس خود را به خط نستعلیق و با تذهیب هنرمندانه، تقدیم آستان حضرت رضا(ع) کرد.

ریاست سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در این نشست با بیان اینکه آستان مقدس رضویی عالی‌ترین مرکز جلوه‌گری ارادت‌ها، عشق‌ها و مودت‌ها به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام است، افزود: این مجموعه، تجلی‌گاه عشق‌ورزی علما، فقها و هنرمندان و اهل فن در حوزه‌های مختلف از جمله معماری، موسیقی، نقاشی، تذهیب، خوشنویسی و... به حضرت رضا(ع) است.

حجت‌الإسلام و المسلمین سید جلال حسینی با بیان اینکه هرکس به گونه‌ای می‌خواهد عشق خود را به امام رضا(ع) پیشکش کند، اضافه کرد: ما هم در اینجا وظیفه داریم این عرض ارادت‌ها را در معرض نمایش عموم قرار دهیم تا همۀ علاقه‌مندان بتوانند از این آثار ارزشمند بهره‌مند شوند.

وی افزود: بنا داریم به‌زودی آثار اهدایی این هنرمند تبریزی را در نمایشگاه‌های مختلفی که در مجموعه‌های آستان قدس رضوی در سطح کشور برگزار می‌شود، در معرض نمایش قرار دهیم.

دکتر سید جلال حسینی در تجلیل از این استاد خوشنویسی و تذهیب، ضمن اهدای هدیه‌ای فرهنگی به وی ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت علمی و هنری ایشان در حوزۀ هنر خوشنویسی و تذهیب به عنوان خادمیار رضوی در مجموعۀ آستان قدس رضوی بهره‌مند شویم تا به این بهانه، ایشان هم بیش از پیش توفیق حضور در این مکان قدسی را داشته باشند.

در ادامه این هنرمند خوشنویس، انگیزۀ خود را از اهدای این آثار نفیس، عشق و ارادت به آستان علی‌بن موسی الرضا(ع) اعلام کرد و گفت: امیدوارم حضرت رضا(ع) پیشکش ناقابل ما را بپذیرند.

گفتنی است که میرحسین زنوزی، متولد 1329 تبریز و جزو اولین گروه خوشنویسانی هستند که به درجۀ استادی رسیدند. وی تاکنون خوشنویسی و تذهیب بیش از 10 جلد کتاب را به انجام رسانده و نمایشگاه‌های متعددی را در داخل و خارج از کشور برپا کرده است. این مسئول سابق انجمن خوشنویسان تبریز، از دوستان نزدیک استاد محمدحسین شهریار و از مشوقین اصلی ایشان در تمرین هنر خوشنویسی در کنار شعر بوده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید