۱۳۹۸-۰۳-۲۱

یکصد دانش‌آموز کرمانشاهی مخاطب زنگ کتاب شدند

کتابداران آستان قدس رضوی در شهرستان کرمانشاه، برنامۀ زنگ کتاب را در سه نوبت برای بیش از یکصد دانش‌آموز این شهرستان به صدا درآوردند.

به گزارش گنجینۀ رضوی، برنامۀ زنگ کتاب سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، به همت کتابداران کتابخانۀ امام رضا(ع) کرمانشاه از کتابخانه‌های وابسته به این سازمان در سه نوبت در سه مدرسۀ این شهرستان به صدا درآمد.

این برنامه‌های کتاب‌خوانی که به مناسبت‌های مختلف اجرا شد، در سه دبستان «نسیم»، «مهرآذین» و دبستان «شهيد رمضاني» واقع در دولت‌آباد (از مناطق محروم شهر كرمانشاه) با انجام برنامه‌هایی متنوع و خواندن کتب برگزیدۀ نشر به صدا درآمد.

مهم‌ترین برنامۀ اجراشده در این مدارس، خواندن حدود 20 جلد کتاب مناسب سن دانش‌آموزان بود که از مهم‌ترین عناوین آن می‌توان کتاب‌های «سرگذشت‌هاي ويژه از زندگي حضرت امام خميني(ره)»، «كلام نور»، «سفر عشق»، «صحيفۀ انقلاب»، «وصيت‌نامۀ سياسي- الهي رهبر كبير انقلاب اسلامي و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران»، «مهر و قهر»، «تاريخ قيام 15 خرداد»، «امام به روايت امام»، «از خرمشهر بگو (خاطرات كودكان و نوجوانان)»، «ماجراي هشت سالۀ دفاع مقدس»، «خرمشهر نمي‌ميرد» و... را نام برد.

معرفي كتابخانه و شرايط عضويت، اجرای مسابقه، اهدای جوایز و خواندن صلوات خاصۀ امام رضا(ع) از دیگر برنامه‌های اجراشده در این مدارس بود.

گفتنی است که برنامۀ زنگ کتاب سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، به همت کتابداران این سازمان در کتابخانۀ مرکزی، کتابخانه‌های سطح شهر مشهد و کتابخانه‌های آستان قدس در سراسر کشور، پیوسته برای طیف‌های مختلف مخاطبین اجرا می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید