۱۳۹۸-۰۳-۲۱

دست‌بافته‌های آستان قدس رضوی؛ نفایس موزه‌ای آیندگان

مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی در مراسم رونمایی از قالیچۀ محرابی‌باغی دورۀ صفویه، فرش‌های دست‌بافت آستان قدس رضوی را سرمایه‌ای موزه‌ای برای آیندگان خواند.

به گزارش گنجینۀ رضوی، مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی در مراسم رونمایی از یکی از نفیس‌ترین قالیچه‌های جهان که در گنجینۀ فرش و منسوجات موزۀ آستان قدس رضوی و هم‌زمان با روز جهانی صنایع دستی برگزار شد، با بیان اینکه در تولید فرش‌های دستبافت حرم مطهر رضوی از بهترین مواد اولیه و رنگ های گیاهی استفاده می‌شود، ادعا کرد: به دلیل نفاست این فرش‌ها، در آینده تمامی فرش‌های بافت آستان قدس رضوی جنبۀ موزه‌ای در سراسر دنیا پیدا خواهد کرد.

مهندس غلامرضا باغشنی به تأکیدات تولیت فقید آستان قدس رضوی بر حفظ اصالت فرش دستبافت و حمایت همه‌جانبۀ ایشان از این هنرصنعت اشاره کرد و اظهار داشت: آستان قدس رضوی از گذشته تاکنون به این امر بسیار بها داده و در حال حاضر سالانه 4هزار تا 4هزار و 500 متر مربع متر فرش دست‌بافت اختصاصی حرم مطهر در شرکت فرش آستان قدس رضوی تولید می‌شود. وی افزود: حدود 25 تا 27هزار متر مربع از رواق‌ها در حرم مطهر با فرش دستبافت مفروش شده است و آستان قدس این گونه سعی در حفظ اصالت این هنر دیرین داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 300 تخته از فرش‌های به نمایش درآمده در موزه‌های دنیا، بافت ایران است، اعلام آمادگی کرد تا در صورت اختصاص بخشی در گنجینۀ فرش و منسوجات آستان قدس، تعدادی از دست‌بافته‌های نفیس آستان قدس را برای نمایش در اختیار این موزه قرار دهد.

گفتنی است، صبح امروز در قالب برنامۀ سه‌شنبه‌های فرهنگی از یکی از نفیس‌ترین قالیچه‌های جهان با نام قالیچۀ محرابی‌باغی در موزۀ فرش آستان قدس رضوی رونمایی شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید