۱۳۹۸-۰۳-۲۵

رونمایی از کوچک‌ترین قرآن‌های بازوبندی در سیزدهمین سه‌شنبۀ فرهنگی

به گزارش گنجینۀ رضوی، معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی از رونمایی کوچک‌ترین و نفیس‌ترین قرآن‌های بازوبندی گنجینۀ رضوی در سیزدهمین سه‌شنبۀ فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی خبر داد.

مهدی قیصری نیک با بیان اینکه در گنجینۀ کتب خطی این کتابخانه بیش از 23 هزار قرآن و جزوۀ قرآنی نگهداری می‌شود، افزود: مصاحف این مجموعه در قطع و ابعاد مختلفی همچون بازوبندی، بغلی، حمایلی، جیبی، رُقعی، خِشتی، وزیری، رحلی و سلطانی است و در حال حاضر 68 قرآن و جزوۀ قرآنی در قطع بازوبندی که به طور معمول به ابعاد سه در دو سانتی‌متر گفته می‌شود، در این کتابخانه موجود است.

وی تصریح کرد: کوچک‌ترین قرآن بازوبندی این کتابخانه، منتخب قرآن از سورۀ حمد تا سورۀ ناس به خط نسخ خفی و ابعاد 5/2 در 5/3 سانتی‌متر در 158 برگ است. جداول اوراق و اسامی سوره‌ها به سرخی، دو صفحه قبل از شروع قرآن و چهار صفحۀ آخر، منقّش کم‌کار بوده، جلد نسخه تیماج قهوه‌ای با عطف پارچه و کاغذ نخودی فرنگی است.

قیصری نیک در پایان یادآور شد: مراسم رونمایی از این قرآن‌های نفیس، برای اولین بار در روز سه‌شنبه 28 خردادماه سال جاری در موزۀ قرآن و هدایای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برگزار می‌شود و حضور در آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید