۱۳۹۸-۰۳-۲۷

عضو خبرگان رهبری: کتابخانه آستان قدس رضوی یک گنجینه بزرگ از تراث اسلامی است

عضو خبرگان رهبری استان خراسان رضوی در بازدید از کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به اتفاق هیئت همراه، ضمن تاکید بر امر صیانت و حفاظت از گنجینه عظیم تراث اسلامی کتابخانه آستان قدس رضوی، احیاء تراث اسلامی و شیعه را یکی از وظایف پژوهشگران این سازمان عنوان کرد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، آیت الله سید احمد خراسانی عضو خبرگان رهبری و عضو جامع مدرسین حوزه علمیه قم در این بازدید با اشاره به منحصر به فرد بودن منابع موجود در گنجینه منابع این سازمان گفت: کتابخانه آستان قدس رضوی حقیقتا به معنای واقعی کلمه یک گنجینه بزرگ از تراث اسلامی است.

وی تصریح کرد: بسیاری از منابع موجود در این مکان مورد نیاز پژوهشگران و اهل علم است و می توان با احیاء بخشی از تراث که جامعه علمی دنیا از آن محروم مانده داشته های مکتب اسلام را در معرض افکار قرار داد.

آیت الله سید احمد خراسانی این اقدام را حرکتی در راستای جلوگیری از تغییر و تحریف منابع و فراموش شدن در گذر زمان عنوان کرد.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) در خصوص احیاء مکتب اسلام، پژوهش در تراث شیعه و قرار دادن ماحصل این پژوهش­ها برای آشنایی عموم با مکتب و ولایت اهل بیت(ع) را زنده کردن امر ائمه (ع) و ارائه این امر به جهانیان دانست.

احمد خراسانی همچنین کتابخانه آستان قدس رضوی را به لحاظ عظمت قدمت وسعت تنوع، ازمعدود کتابخانه های مطرح و مهم دنیا دانست و ابراز امیدواری کرد این نسخ خطی نفیس و کمیاب و یا نایاب هر چه زودتر احیا شده و در دسترس علاقه­مندان جهانی و علمای اسلام قرار گیرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید