۱۳۹۸-۰۵-۱۰

نمایشگاهی از کلیدهای خوشبختی در کتابخانه های آستان قدس رضوی

هم‌زمان با فرا رسیدن اول ذو‌الحجه، روز ازدواج حضرت زهرا(س) و امام‌علی(ع)، کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها به همین مناسبت در اقدامی هماهنگ اقدام به برپایی نمایشگاه‌های کتاب کردند.
به گزارش گنجینۀ رضوی، کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی به مناسبت سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امام‌علی(ع) و روز ازدواج، با برپایی نمایشگاه کتاب در همین موضوع به گرامی‌داشت این ایام پرداختند. معاون کتابخانه‌های آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: کتابخانه‌های وابسته در مشهد همچون کتابخانۀ زینبیه واقع در مطهری شمالی؛ کتابخانۀ آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی در خیابان طبرسی؛ کتابخانۀ مسجد بزرگ امام‌رضا(ع) واقع در کوی امیرالمؤمنین؛ کتابخانۀ مجتمع فرهنگی امام‌خمینی(ره) در خواجه‌ربیع و همچنین کتابخانۀامام‌رضا(ع) در شهرستان بروجرد از جمله کتابخانه‌هایی هستند که به برپایی نمایشگاه کتاب اقدام کردند.
وی هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها را آشنایی جوانان با فلسفۀ ازدواج، ملاك‌هاي ازدواج از ديدگاه اسلام و ائمه معصومين(ع)، آشنايي با سيرۀ امام‌علي(ع) و حضرت زهرا(س) به عنوان الگوي عملي در زندگي و ازدواج، فرهنگ خانواده، راه و رسم خواستگاری، مهارت های زندگی، روش‌های انتخاب همسر و معرفي منابع و متون مرتبط با اين موضوعات ذکر کرد.
حسین خسروی افزود: در این نمایشگاه‌ها مجموعه‌ای از کتاب‌های مفید برای کسانی که می‌خواهند واقع‌بینانه ازدواج کنند جمع شده و کتاب‌هایی از مرحلۀ خواستگاری و انتخاب همسر تا جشن عروسی، آغاز زندگی مشترک و روش‌های همسرداری را شامل می‌شود.
گفتنی است، «عروسی مهر و ماه؛ ماجرای ازدواج امیرمومنان علی(ع) و فاطمه‌زهرا(س)» اثر غلامرضا حیدری ابهری، «بروید باهم بسازید؛ توصیه‌های رهبرانقلاب به زوج‌های جوان» اثر محمدرضا حدادی، «ازدواج آسان» نوشتۀ آیت‌الله دستغیب، «روان‌شناسی ازدواج و شکوه همسری» از غلام‌علی افروز، «مسائل ازدواج و حقوق خانواده» تألیف علی‌اکبر بابازاده، «مطلع مهر؛ راهنمای جامع و کاربردی برای انتخاب همسر» اثر امیرحسین بانکی‌پور فرد و «سین‌جین‌های خواستگاری» از مسلم داودی‌نژاد، عناوین برخی از آثار به نمایش درآمده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید