۱۳۹۸-۰۵-۱۲

پژوهشگر پاکستانی در بازدید از کتابخانۀ آستان قدس رضوی: تجهیز کتابخانۀ آستان قدس رضوی به فناوری‌های روز دنیا مرا تحت تأثیر قرار داد

دبیر انجمن ترقی زبان اردو در کشور پاکستان پس از بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی از تکنولوژی پیشرفتۀ این کتابخانه در حفظ و نگهداری منابع و شیوۀ خدمات‌رسانی به محققان ابراز شگفتی کرد.
به گزارش گنجینۀ رضوی، دکتر فاطمه حسن در بازدید از مرکز دیجیتال‌سازی منابع و مخزن میکروفیلم آستان قدس رضوی تصریح کرد: دستگاه‌های تصویربرداری دیجیتال و نحوۀ دیجیتال‌سازی منابع در این کتابخانه بسیار برایم مفید و جالب توجه بود.
وی در این باره ادامه داد: مشتاقم کارشناسان دیجیتال‌سازی آستان قدس رضوی دربارۀ شیوۀ دیجیتال‌سازی منابع در این مرکز و نحوۀ کار دستگاه‌های دیجیتال‌سازی اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار دهند تا برای دیجیتال‌سازی و حفظ منابع مطالعاتی خودمان از دانش این مرکز بهره‌مند شویم.
دکتر فاطمه حسن در بازدید از کارگاه مرمت و حفظ آثار فرهنگی آستان قدس رضوی، این مرکز را مجهّز به فناوری‌های روز دنیا دانست و افزود: تجهیزات این مرکز در شیوۀ حفاظت و نگهداری منابع و خدمات‌رسانی به پژوهشگران واقعاً مرا تحت تأثیر قرار داد و ما خواهان تبادل دانش و تجربه با کتابخانۀ آستان قدس در حوزۀ مرمت آثار فرهنگی هستیم.
دبیر انجمن ترقی زبان اردو در کشور پاکستان با بیان این‌که همه نوع منبع مطالعاتی در این کتابخانه به بهترین شیوه حفظ و نگهداری می‌شود، اضافه کرد: ما نیاز داریم از حُسن تدبیر این مرکز برای حفظ منابع ارزشمندی که داریم استفاده کنیم.
وی در پایان در بازدید از مخزن کتب چاپی نیز این مخزن را منحصر‌به‌فرد اعلام کرد و گفت: این کتابخانه در زمینۀ خدمات‌رسانی به محققان از تکنولوژی بالایی بهره‌مند است و باید این کتابخانه را تحسین کرد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید