۱۳۹۸-۱۲-۰۳

ترویج کتابخوانی به سبک زنگ کتاب

کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی در ادامۀ سلسله برنامه‌های زنگ کتاب، بیش از 60 زنگ کتاب را در بهمن‌ماه سال جاری در مدارس سطح شهر مشهد به صدا درآورد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، در ادامۀ سلسله برنامه‌های زنگ کتاب آستان قدس رضوی که با هدف ترويج فرهنگ مطالعه اجرا می‌شود، کتابداران کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در ماهی که گذشت، به مدارس مختلف سطح شهر مشهد رفتند و برای دانش‌آموزان این مدارس به اجرای برنامه‌های متعدد زنگ کتاب پرداختند.
کتابداران کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی و کتابخانه‌های درون‌شهری و برون‌شهری آستان قدس در شهرهایی همچون بیرجند، سرخس، بروجرد، یزد و... در بهمن‌ماه 98 بیش از 60 برنامۀ زنگ کتاب را برای بیش از 2 هزار نفر مخاطب کودک تا بزرگسال اجرا کردند.
در این برنامه‌ها افزون بر یکصد عنوان کتاب متناسب با سن مخاطبان با موضوعاتی همچون شهادت حضرت زهرا(س)، امام خمینی(ره) و بازگشت ایشان، پیروزی انقلاب اسلامی، گرامیداشت حضرت ام‌البنین(ع) و تکریم مادران و همسران شهدا، ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر و موضوع کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی معرفی شده و برای میهمانان برنامۀ زنگ کتاب خوانش شد.
در مشهد نیز مراکزی همچون دبستان شهدای پشم‌بافی، دبستان دخترانه شهید حداد تهرانی، مرکز نگهداری دختران آفتاب، کتابخانه ناظر و مرکز موسسی وابسته به گلستان امام علی(ع) از جمله مراکزی بود که میزبان برنامۀ زنگ کتاب شدند.
همچنین در راستای یکی از برنامه‌های زنگ کتاب که از سوی کتابخانۀ حسینیۀ امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، دانش‌آموزان به همراه مربیان خود از این کتابخانه بازدید کردند و ساعتی را به مطالعه و بازدید از نمایشگاه کتاب پرداختند که در این میان، دربارۀ مسائلی همچون چگونگی عضویت در کتابخانه، طرح امانت بین‌کتابخانه‌ای ثامن، روش چیدمان کتاب‌ها و رده‌بندی دیویی و... به مخاطبان توضیح داده شد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید