۱۳۹۹-۰۴-۰۲

1تیر/ روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی( سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی- 1360ش)

روز 1 تیر 1360 ه.ش ، سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی ( ره) تاسیس شد. این نهاد با هدف اعتلای فرهنگ پر بار اسلامی و تبلور حیات معنوی و تبیین و ترویج شاخص های اعتقادی فعال گردید .

از جمله وظایف این سازمان می توان به این عناوین اشاره کرد :
(( سیاستگذاری، برنامه ریزی، هدایت، ساماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی - مردمی، زمینه سازی برای یافتن نیروهای مؤمن و تأسیس تشکل های لازم و برنامه ریزی و هماهنگی به منظور تقویت و هدایت مداوم انجمن های اسلامی، تلاش در جهت احیاء و اشاعه معارف، فرهنگ و تاریخ تشیع از همه راه های ممکن، با تأکید بر وحدت تمام مذاهب اسلامی و حراست از آن با همکاری مراجع و نهادهای ذیربط، تحقیق و بررسی در خصوص تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و شناسایی و تحلیل ترفندهای تبلیغی علیه اسلام و انقلاب اسلامی، انجام مطالعات راهبردی و بررسی های کاربردی در زمینه نیازهای فرهنگی اقشار مختلف جامعه، به ویژه جوانان و طراحی برنامه ها و شیوه های تبلیغی نوین و اصلاح و احیای روش های سنتی در تبلیغات اسلامی،  تدوین و انتشار کتب و نشریات مناسب و ضروری، به منظور معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی و تبیین مواضع انقلاب اسلامی و انجام پژوهش های لازم، به ویژه در زمینه نظام تربیتی و مبانی سیاسی - اقتصادی و فرهنگی حکومت اسلامی و حمایت از پژوهشگران متعهد و...))
همچنین این روز به عنوان روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی نامگذاری شده است. از آنجایی که پایه های اولیه در کشور ما  بر اساس اعتقادات مذهبی و باورهای دینی بنا نهاده شده، بنابراین باید دین و مذهب در رأس توجه بوده و در راستای حفظ و اشاعه آن  فعالیت های لازم و مناسب صورت گیرد .
دین تنها به باورها و اعتقادات عموم مربوط نمی شود، دین دستورالعمل زندگی است و به تمام جوانب زندگی توجه دارد به همین دلیل، تبیین و گسترش آن با فعالیت های تبلیغی مناسب و تأثیرگذار بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است .
تبلیغ همواره با دین ارتباطی تنگاتنگ دارد و این مقوله می بایست در هر زمان و شرایطی مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد . بی تردید جامعه جوان ایران نیاز به راهنمایی و هدایت ارزشمند و مناسب دارد، در همین راستا باید به شایستگی اسلام را دین بهتر زیستن معرفی کرد . پاسخگویی به نیازهای روز جامعه با استفاده از رهنمودهای دین مبین اسلام، سعادت را به همگان هدیه می کند .
منبع: سایت تبیان

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید