۱۴۰۱-۰۴-۱۸

تربیت مثبت راهنمای جامع والدین

کتاب "تربیت موثر راهنمای جامع والدین" با نگاهی مثبت و به دور از هرگونه خشونت می تواند راهنمایی خوب و مفید در جهت هدایت خانواده ها باشد.

خوشبختانه امروزه شیوه فرزندپروری، ذهن بسیاری از والدین را به خود مشغول کرده است و جست‌وجو برای کشف بهترین روش‌های تربیتی از جمله دغدغه‌های بسیاری از والدین شده است. شاهد این ادعا هزینه‌های هنگفتی است که خانواده‌ها در انواع و اقسام کلاس‌های فوق برنامه برای خود و فرزندانشان متحمل می‌شوند. امروزه بخش زیادی از کارهای مراکز مشاوره و کارگاه‌های آموزشی مرتبط با مباحث روان‌شناختی، مربوط به حوزه‌ی فرزندپروری است. با‌این‌حال همواره پرسش‌های فراوان و مشابهی از سوی والدین وجود دارد: «فرزندم تنبله چه کار کنم؟ اصلاً حرف گوش نمی‌ده، به درس خوندن علاقه نداره، همکاری نمی‌کنه، نمی‌دونم دیگه باهاش چه کارکنم، دیگه خسته شدیم، کاش بچه‌دار نمی‌شدیم، دست شیطون رو از پشت بسته، ذاتش خرابه، دیگه بریدیم و........
در این اثر، خواننده خواهد دید که چطور اولویت‌ها را طبقه‌بندی کند. چگونه ارتباط کودک و نوجوان را با خودش، با دیگران و محیط گسترش دهد. سبک‌های انطباقی را به صورتی هماهنگ میان والدین انتخاب و اجرا کند، کی تنبیه کند، با چه روشی و چه اندازه، به طوری که نتیجه‌بخش باشد و عزت‌نفسِ فرزندمان تخریب نشود. 

نکته مهم  "کتاب  تربیت موثر راهنمای جامع والدین"  این است که  منافاتی با اصول فرهنگی جامعه کنونی نیز ندارد.
پدیدآور: دکتر کارل ای. پیکارد
مشخصات نشر: تهران: نشر دانژه، 1400
شماره راهنمای دیویی: ت 965 پ 64/649
شماره ثبت: 1751036
موجودی: تالار جوانان و نوجوانان دختر

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید